Firemním stránkám by se mělo spíše říkat internetová prezentace, protože web slouží především k prezentování Vaší firmy a Vašich výrobků a služeb. Je jakousi vizitkou a hodně o firmě napoví – v tom dobrém, ale bohužel samozřejmě i špatném směru. O firemních webových stránkách se říká, že jsou to samé, co Vaše prodejna, akorát online – můžou zákazníka přilákat, ale stejně tak i odpudit.

Chování lidí při vyhledávání na internetu

Lidé se na internetu chovají a hlavně čtou informace jinak, než když si například chtějí prolistovat noviny či časopis. Denně při brouzdání na internetu projdou desítkami stránek, zaujme je jich ale jenom pár. Je mezi nimi i ta Vaše?

Informace o produktech či službách lidé většinou hledají přes internetové vyhledávače (v České republice je v současné době nejpoužívanější vyhledávač Google). Vyhledávací dotaz jim najde stovky nejrůznějších dotazů a lidé se jimi začnou postupně proklikávat.

Co v první řadě člověka zaujme, když dorazí na web, je hezký design, propracovaná grafika, obrázky a fotky. Tady je mnohdy ten rozhodující moment, kdy zákazník buď zůstane, nebo okamžitě odejde. Pokud stránky na první pohled nevypadají seriózně, kvalitně a hezky, pravděpodobnost opuštění webu už v této fázi je velmi vysoká. Teprve pár vteřin poté, co nezmáčkly tlačítko zpět, si lidé začnou číst text v nadpisech, ve zvýrazněných blocích a popisků obrázků. A pokud Vaši stránku nezavřou ani teď, teprve začnou číst podrobněji, cože to vlastně nabízíte.

Grafikou soupeříte s konkurencí a hezká a příjemná grafika je na webu stěžejní záležitost. Hezky vypadající stránky působí na zákazníky profesionálně a jsou jakýmsi lákadlem. Grafika webu by měla mít v sobě zakomponovanou nějakou vizuální odlišnost co konkurence nemá, díky které ji zákazníci rozeznají a hlavně zapamatují, takže druhý den se budou proklikávat weby a hledat „takový ten červený s domečkem vpravo nahoře – jéé to je on“.

Webové stránky nepodceňujte

Důvodů proč webové stránky nepodceňovat je ale více. Kromě upoutání pozornosti potencionálních zákazníků, slouží web i jako významný zdroj informací. Internet je v dnešní době nejpoužívanější médium pro získávání informací a jeho význam se v tomto směru každým rokem zvyšuje. Je důležité si uvědomit, že právě firemní stránky jsou mnohdy tím prvním z Vaší firmy, s čím se zákazník setká. A je hrozná škoda, když jeho první dojem z Vašeho byznysu je špatný. Na webu by proto neměly chybět srozumitelně napsané informace o tom, co děláte, představení Vašeho týmu, sekce s referencemi, aby se zákazník podíval, co reálně nabízíte a samozřejmě detailní seznámení s Vašimi produkty a službami. Firemní web je skutečně prezentace Vaší firmy, která na zákazníky působí a umí je přesvědčit o tom, že si produkt koupí zrovna u Vás. A nebo si ho koupí u konkurence vedle.