Analýza silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí (viz také Jak na SWOT analýzu).

Silné stránky týkající se vaší firmy oproti vaší konkurenci, např:

  • kvalifikovaný personál
  • kvalitní know-how
  • finanční stabilita
  • lepší webové stránky

Slabé stránky oproti vaší konkurenci, např:

  • méně známá firma
  • pobočka na hůře dostupném místě
  • kratší otevírací doba

Příležitosti, tedy šance zvenčí, které může firma využít, např:

  • nový segment zákazníků
  • inovace ve stávající službě
  • spolupráce s další firmou
  • vstup na zahraniční trh

Hrozby – události, které mohou Vaši firmu ohrozit:

  • nově vzniklé legislativní omezení
  • vstup nového konkurenta na trh
  • neprodloužení spolupráce s dodavatelskou firmou
Analýza SWOT je jednou z nejvyužívanějších, umožňuje rychlé a snadné zorientování v makro i mikrookolí firmy. SWOT analýza se může provádět buď velmi dopodrobna, nebo jen zběžně, pro každého konkurenta zvlášť či třeba obecně pro celé odvětví. Z analýzy se poté vytváří SWOT matice.